Reklám

2012. 01. 13.

Flame Licker

avagy a Vákuum Motor (ritkábban flame-gulper, Blaser vagy flammenfresser néven fut)

Nyílt rendszerű, ezért nem tekinthető stirlingnek, sőt valahol a külső és belő melegítésű gépek közé tenném, hiszen a lángot kívülről beszívja



Áll egy dugattyúból, egy forgattyús szerkezetből, és egy szelepből amit a dugattyú végén helyezkedik el, és a forgattyús szerkezet vezéreli (Hallottam már nádszelepesről is) A láng a szelep előtt helyezkedik el.

Működése: Amikor a munkadugattyút kihúzza a lenkerekes forgattyús szerkezet, az beszívja a lángot a hengerbe. A szelep lezár, a hűtőbordával ellátott hengerben a levegő hőmérséklete és a nyomása leesik, így vákuum keletkezik. A légköri nyomás visszanyomja a dugattyút, közben az munkát végez. A szelep megint kinyit, kifújja a bennmaradó levegőt és újra kezdődik a ciklus.
A dugattyú maximális erejét a dugattyú felület és légnyomás szorzata limitálja.
Előnye, hogy nem kell várni a felmelegedésre, a láng meggyújtásával a gép azonnal indítható.
Hátránya, ha kormozó anyaggal fűtjük, pl. petróleummal a koromtól elakad a dugattyú. Alkohollal pedig a lecsapódó vízpárától, addig amíg annyira nem melegszik fel a henger, hogy ne csapódjon ki a vízpára.
Jó tanács (tottobala) a szívó nyílás legyen minél nagyobb.