Magyar az, aki aktívan tesz valamit, bármit, akármit a magyarság megmaradásáért! Mindenki más csak valami más, bármit is állítson magáról..

Reklám

2012. 04. 19.

Stirling motor építők 1.

Páll Árpád, a székelyföldi mester:
1951-ben születtem Mezőerkeden Erdélyben, jelen Sepsiszentgyörgyön (Kovászna megye) tartózkodom és dolgozom, mint műszaki vezető. Nehéz gépek karbantartásával és kovácsolt vaskapuk gyártásával foglalkozunk. Alap szakmám minta- és szerszám készítő, plusz fémforgácsolási technikus. 1973-ban "beoltottak" benzinnel és azóta rabja lettem a motoroknak. A Stirling motorról  először 1975-ben halottam, majd 1985-ben, mikor a nagy benzin krizis beállt Romániában. Egy alternatívat kerestem benne, de aztán abba is hagytam. Igazán 2007-ben lett a nagy "szerelem" a Stirling iránt.
Árpád legutóbbi Youtube videója, ahol egy Stirling motorral meghajtott  fűtési rendszert, valamint néhány stirling motorját is bemutatja, közben a terveiről is beszél.



Egy kéthengeres alfa Stirlingről, egy Manson hőlégmotorról és általában a stirling motor építésről van szó az alábbi videójában:



Az évek során tuningoltam és készítettem egy pár kétütemű verseny motort. A 80-as években versenyeztem 500-as oldalkosarassal elég jó eredményeket elérve. A képen (a hacker támadáskor elveszett) látható (9-es számú) motort 1987-ben készítettem(500 kcm- 82LE- 192 kg) es simán  200km/h  felett ment.
Az utolsó években készítettem 3 kerekű kis járműveket, meg ergonomikus kerékpárokat. Minden évben a Sepsiszentgyörgy-napok alkalmával meglepem a várost valami újdonsággal. Sajnos a székelyföldi emberek nagyon konzervatívak...
A terveim: 
Magyarországon szeretnék vásárolni egy kis tanyát, hogy önálló legyek energia szempontból, és utazgassak a 3 kerekű hibrid Stirling motoros kis járgánnyal.
Sok sikert kívánunk neki!
(Sajnos a hacker támadásban a fényképei elvesztek, de megpróbálom pótolni, ahogy lesz időm)