Ugyan azon 4 ciklus zajlik le itt is, mint a gamma típusú gépnél. Különbség, hogy a munkadugattyú a henger hideg oldalán, magában a fő cilinderben helyezkedik el, tehát nincs külön hengere, ami alatt holtér keletkezne a tágulási folyamat során. Így ennél a gépnél minimalizálva van a káros tér, amitől jobb hatásfokot várhatunk, és a gép összességében is kompaktabb. Amatőröknek nehézkes a munkadugattyún keresztül megvezetni a kiszorítót és forgattyús tengely hajlítása is nehezebb, ezért ritkábban is építik. Forgattyús szerkezetnek általában rombusz megvezetést használnak (lásd. a forgattyús mechanizmus menüpontot), ami egy egymással szembeforgó fogaskerékpárból áll.
Rombusz forgattyús szerkezettel
Képek forrásai:
http://www.robertstirlingengine.com/beta_uk.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Rhombic_drive