Magyar az, aki aktívan tesz valamit, bármit, akármit a magyarság megmaradásáért! Mindenki más csak valami más, bármit is állítson magáról..

Reklám

2012. 10. 03.

Stirling motor építők és gépeik 2.

László:
1951-ben születtem Marosvásárhelyen. Ott nőttem fel, ott tanultam. Orvos vagyok, pszichiáter, emberszerető, barátfüggő.


19 éves koromig műszaki antitalentum voltam, egy csavarhúzót sem tudtam rendesen kézbe fogni.
Történt, hogy elromlott a robogóm, és szerelőhöz kellet vinnem. Hamarabb utána mentem, mint a határidő, és azt láttam, hogy a mester egy 5 kilós kalapáccsal üti ki a főtengelyt a csapágyból. Rögtön gondoltam, hogy azért azt nem úgy kéne. Hála egy ezermester székely évfolyamtársamnak, megtanultam szerelni a főjavításig. Mivel kíváncsi ember vagyok, sokat bóklászok a neten tudományos témák után. 2008-ban elhűlve hallgattam egy magyar tudós előadását a kőolaj fogytáról, és hogy tetőzött a kitermelés. Egyre többen vagyunk, egyre nagyobb az olajfogyasztás, mi lesz itt? Lássuk csak az alternatív energiákat. Teljesen véletlenül akadtam Infrared fórumára, melynek 2009-től lelkes tagja vagyok, a magam pancser módján. Külön hálám övezze Tibsimet, aki nélkül hamar abba hagytam volna a Stirlingezést, az első kudarc után. A fórum lelkes, okos, kísérletező kedvű fiatalokból áll, főleg a kemény mag: Tibsim, Attila stb. Kár, hogy egy valamikori elvi vitáért rajtam kívül a nagy öregek, mint Tódor, Pali52 kiszálltak. Elég sok gépet építettem, nincsenek róluk fényképeim, de a filmecskék fent vannak a Youtube-on:
László csatornája:
http://www.youtube.com/user/gingischan1951?feature=watch

Az első HTD motor:



Terveim?
 Elsősorban a mindennapi nagyon stresszes, nehéz szellemi munkámat pihenem ki Stirlingezéssel, mert kikapcsol, szórakoztat. Rejtett álmom egy igazán jó, hasznos munkára fogható motor építése, amiből egy nonprofit vállalkozás is lehetne, ami számomra azt jelenti, hogy nagyon olcsó motor, rengeteg szegény ember számára.

Talán bennünket sokan hóbortos őrűlteknek  látnak. Nahát, nem vagyunk azok! Kiváncsi, kutató szellemű, jövőbe látó emberek vagyunk. A fórumon sok olyan ötlet született, hogy talán még a nagy gyártók is lekoppintották...
Mit szólnál kedves olvasó, ha egy olajos hordóból és vastelepen vett ócska hengerekből olyan napenergiával működő LTD Stirlinget csinálhatnál, ami ingyen, tiszta kút vizet pumpálna a zöldsgégesedre? És a  lehetőségek szinte határtalanok. Figyeljétek a fórumot, talán  leginkább a dobozgépeket építőket, mert nagyon közel járnak a nagyon olcsó, használható energiát adó motorokhoz!